• شنبه ٧ بهمن ١٤٠٢-١٢:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٥٥
صادقی:

مراکز درمانی و تجاری نا ایمن باید پلمپ شوند/ قانونگذار و دستگاه های امنیتی بدون مسامحه ورود کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت ورود بدون مسامحه قانونگذار و دستگاه های امنیتی برای رسیدگی و حتی پلمپ مراکز درمانی و تجاری نا ایمن تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی، عضو شورای شهر گفت: بیمارستان گاندی جزء ساختمان های ناایمن با درجه خطر پذیری زیاد بوده است و به رغم اخطارهای شهرداری تهران، اقدامی در رفع مشکلات ناایمنی ساختمان نشد تا حادثه به وجود آمد.
صادقی گفت: بارها و بارها گفته ایم که در رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان ها نباید هیچ مسامحه ای صورت گیرد و نیاز به اصلاح قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه هایی مانند شهرداری هستیم تا از چنین حوادثی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: متأسفانه شهرداری و سازمان آتش نشانی تنها می توانند اخطار دهند و یا ساختمان های ناایمن را شناسایی کنند و تعداد این ساختمان ها را بر شمرند. اما نمی توانند نام این ساختمان ها را به صورت عمومی اعلام کرده و مستقیماً برای پلمپ این ساختمان ها اقدام کنند چرا که ملاحظات امنیتی وجود دارد. 
صادقی افزود: ورود شهرداری برای پلمپ این ساختمان ها نیز در قانون دیده نشده و قانونگذار، مسیر پر پیچ و خمی را برای این منظور پیش بینی کرده که در نهایت ذینفع و مالکان باید نسبت به ایمنی ساختمان ها اقدام کنند. اما نتیجه این مسامحه کاری چه بوده؟ تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ پلاسکو، مترو پل و حالا بیمارستان گاندی و صد ها ساختمان پر رفت و آمد دیگر که در لیست ساختمان های نا ایمن قرار دارند.
صادقی در ادامه اظهار داشت: در بررسی که تا آبان ماه از سوی سازمان مدیریت بحران صورت گرفته بود بیمارستان گاندی و بسیاری از مراکز درمانی دیگر جزو ساختمان های نا ایمن و با درجه خطر پذیری زیاد بوده اند و شهرداری به آنها اخطار داده است اما نمی توان اسامی را اعلام عمومی کرد به دلیل ملاحظات امنیتی، خب این ملاحظات تا به کی؟ اگر نبود رشادت و سرعت عمل نیروهای غیور آتش نشان و اورژانس در تخلیه بیمارستان گاندی و  انتقال بیماران ، تهران بار دیگر  عزادار می شد. 
وی گفت: دستگاه های امنیتی و قضایی باید  انتشار عمومی فهرست این ساختمان ها را در درجه اولویت کاری خود قرار دهند چرا که جان شهروندان مهم است.
صادقی گفت: ملاحظات امنیتی و اقدامات قضایی باید در راستای حفظ جان مردم باشد و در حال حاضر مهمترین اقدام برای حفظ جان شهروندان انتشار عمومی فهرست ساختمان های نا ایمن با درجه خطر پذیری زیاد است. که بسیاری از مراکز درمانی و تجاری را شامل می شود که روزانه محل تردد و تجمع بسیاری از شهروندان می باشد.
صادقی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان ذیربط  به این موارد اعتنا کنند و دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. دیگر بس است. شاهد حوادث تلخ بودن و از دست دادن عزیزان، صدمه دیدن جان بر کفان برای انتفاع یک عده خاص، دیگر بس است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: